28 April 2016

Kahwin? Jodoh?


Psstttt setiap hari doh i need to face this boy. Yeah the same boy that i told before this. Seriously today he ask me about hantaran kahwin. He told me that when he want to married,dia nak nk buat simple as he can. Yeah same goes to me la. Simple but give much happiness la kann. And the he ask me kalau kita kahwin nnti nk buat mcm mana. So that aku marah dia impossible that we will get married together. Then he told me kalau ada jodoh kalau ada jodoh la. Kalau ada jodoh antara kita,kau nk buat macam mana? How could he ask me about this serious topic? Meet my parents first please before discuss about this. Im little bit confuse if he serious or not but please he already has girlfriend kot. Dia mcm bg harapan. Eh geram je aku taw. Dia selalu bg kata2 manis and so on and yeah give me smile with all his word. Ahh i wanna cry. Seriously. Never any men ask me about what is the plan on my special wedding day. How could he ask me? Ah i hate him. I hate you very much. Please give me strong as much as i can handle. I cant handle this men seriously. He words yeah every thing that came out from his mouth is all sweet namateyy. Why la dia ada awek. Hmmm. He ask me to date pergi makan nasi lemak after work and dia siap janji. But i told him aku takut kena serang dgn awek kau. Hahahaha. Boleh pulak dia kata awek aku keje balik lambat. Takdenya dia tahu. See? Dia boleh buat mcm tu belakang awek dia. Kalau dgn aku nnti mcm mana? Benda sama dia akan buat jugak kan? Ni la lelaki. Mulut manis je. Bila dh bosan crik perempuan lain. One day aku kena sound dia jugak. Bagi dia sedor. Kalau betul dia ikhlas dgn awek dia, dia kena jaga awek dia baik2. Jgn lukakan hati dia.

Ya Allah jika benar dia adalah jodohku,kau satukanlah hati kami suatu hari nanti. Mudah2an waktu itu hatiku sudah bersedia untuk menerima lelaki secara serious. Bukakanlah hatinya supaya tidak menyakiti hati dan perasaan kekasih hati dia sekarang. Jika benar dia bukan tercipta untukku,jauhkan dia dariku ya Allah. Aku tidak mahu terluka suatu hari nanti. Aamiin yarabbal alamin.

hak cipta terpelihara : NORAISYAH HANIS