19 May 2016

He's the real men


Makin hari makin kerap bertanyakan itu ini tntg "kita". Makin takut aku dgn perasaan ni. Aku dah gila angau ke apa dgn kau ni weh. Dalam solat ingat kau. Dalam doa hari2 ada nama kau. Sebelum tidur tgk gmbr kita. Sampai tertidur tidur aku pegang phone tu. Plg parah sampai masuk mimpi. Tak perlu contact each other. Cukup di pejabat. Mungkin aku ni je yg over. Entah2 dia anggap aku ni hanya "officemate" shj. Fuhh.

Haritu kau panggil sayang. But i dont know you take it as a joke or what. Tapi seriously when you call me sayang,my perut trus ada butterfly. Wow gerun takut. Then you call my sister as ur adik ipar. Duh seriously. I take it as a serious thing. Not a joke anymore. Boleh dia tny smbil senyum2 "adik kau tahu ke psl kita? Kau bgthu dia eh psl kita?" Hahahahaha seriously i dont know since when "kita" ada love story ek hahahahahha

Kau ada tanya aku "kalau jodoh kau smpai awal,mak ayah kau bagi ke kau kahwin awal" then aku jawab "kalau jodoh dah smpai awal,kahwin je la. But first kena tanya mama abah". Then he ask abt hantaran again "hantaran kau nak berapa ek" i answer "ask mama abah abt hantran. Aku tkthu" dia selalu cakap kalau kita ada jodoh kalau kita ada jodoh. Then dgn berani aku tny "kalau betul kita ada jodoh, kau nak ke dkt aku" time tu aku tgk muka dia. Dia cool je jwb "kalau dah jodoh,aku terima je" aku shock terus..terdiam. terkaku. Then aku ckp "awek kau mcm mana?" Dia kata apa entah tk pasti. Tk clear. Ada je gangguan manusia. Hahahahaha. Aku masih takut dgn dugaan ni.

Time tu dia intercom aku taw. Dia lah manusia yg selalu mengacau aku kalau bosan or what..perangai tk ubah2 dr start aku masuk. Hahahaha. Ada sekali tu dia tny "adik kau nk tak aku jd abang dia" aku jawab "entahlah ek" then dia tny lagi "kau nak tak aku jd suami kau" something like that la dia tny. Pastu aku terus cakap "kau jgn nak merepek eh"

Hari demi hari aku kena kuatkan hati kuatkan perut aku supaya tak berbutterfly. Hahahahaha. Makin risau makin takut dgn dugaan2 yg Allah berikan. Takut terlebih suka,nnti hati yg terluka. Takut ter-over thinking, otak jadi serabut nanti. Biarkan masa berlalu dengan pantas jika ini boleh membuatkan aku perlahan lahan lupakan dia. Fuh hari2 mengeluh psl perasaan.

Kalau kau jodoh aku, dengan hati yg terbuka aku terima. InsyaAllah. Dengan nama Allah, aku serahkan segalanya padamu ya Allah.

hak cipta terpelihara : NORAISYAH HANIS